Cathedral Cove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Cathedral Cove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Cathedral Cove

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

10 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Cathedral cove in Hahei. 10 februari

Gisteren een echte vakantie- luierdag gehad. Het weer was heerlijk en de plek waar we stonden beviel prima. We hebben zomaar een hele dag niet gefietst en alleen maar geluierd, gelezen, gezwommen en natuurlijk weer in een warme tobbe gezeten. Echt vakantie!
Maar we willen daar niet blijven en we zijn bijna door onze voorraad eten heen, dus weer verder.
Vandaag twee keer een flinke heuvel over en maar 9 km verder en we zijn in Hahei. Het is raar maar waar, om half elf zijn we de tent alweer aan het opzetten. Het is weer een warme dag met alleen maar blauwe lucht.
Na de boodschappen, de koffie en een leuk gesprek met Nederlanders lopen we het wandelpad met uitzicht op zee, naar de Cathedral cove. Het is bijna 90 minuten lopen. De Cove is een door de branding uitgeholde grot, aan beide zijden zijn hoge kalkrotsen en de cove verbindt twee strandjes met elkaar. Ook op het strand staat nog een "beeldhouwwerk", het lijkt op een schoen vanaf de strand kant. Het is prachtig uitgesleten.
We zwemmen er en als de zon weggaat lopen we hetzelfde pad terug, bij de camping gaan we nog weer even in zee. Het strand ligt hier beschut.
Morgen gaan we gewoon weer fietsen naar de westkust van de Coromandel, want van al die zon verbrandt je alleen maar. Een beetje laks geweest met factor 30 smeren.

• 10 Februari 2013 - 09:57

Anneke En Marij:

Dag Riet en Kees,

Ietwat jaloers lezen wij jullie verslagen vanuit het mooie Nieuw Zeeland. Wij zijn ondertussen alweer een paar dagen terug in Nederland. Ons advies aan jullie: lekker wegblijven, het is hier toch prutweer met natte sneeuw, koud windje en zo. Maar ja, wij zijn ook helemaal niets meer gewend na al die hoge temperaturen in Australië.
    Zo te lezen hebben jullie een hele mooie tijd daar, we herkennen veel plaatsen en routes en herinneren ons heel goed wat klimmen in Nieuw Zeeland betekent. Dat maakt het extra leuk om jullie verslag te lezen.

No Worries, Enjoy and JKP (Just Keep Pedalling)

Anneke en Marij

• 11 Februari 2013 - 19:30

Georgette:

Lieve Riet en Kees,

Ik ben weer helemaal bij met lezen en foto's kijken. Wat een mooie reis en ook divers, van gletsjer, naar hot springs op het strand.Wat een drukte daar. Ook het weer laat zich van alle kanten zien....Maar het is genieten wat jullie doen.
    En ja, die sterrenhemel, je blijft kijken. Ik heb er ook zo van genoten in de woestijn.
    Nog een paar hele mooie weken (bijna 3, heb ik geteld) wens ik jullie. Time flies...
    Liefs en een dikke smok van
    Sjors.

• 14 Februari 2013 - 14:28

Perry (NVC HR4):

Staat die verticale rots na Cathedral Cove rechts in zee nog overeind? Wij zijn daar een tijdje op het strand blijven zitten wachten tot-ie omviel, maar dat gebeurde toen niet...

Groet, Perry