Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

02 Maart 2013 | Nederland, Nieuwegein

18 - 28 Februari

Deze laatste week hebben we ons rustig gehouden, veel geslapen. Op de meeste campings ging om half elf 's avonds het licht uit in de ruimte waar we konden lezen.
Alles was dan donker, alleen bij de toiletten niet. Dus op tijd naar bed en 's morgens hadden we geen haast om eruit te gaan. Voor we gingen slapen altijd even naar de sterren kijken, prachtig.
We hadden grote plannen om nog naar het noordelijkste puntje, cape Reinga en of nog naar de westkust te gaan. Maar dat is bij plannen gebleven. We hebben vijf dagen in Russell gekampeerd op een prachtige camping. Van het terras bij de keuken keken we over de baai. De camping had een mooie tuin met abrikozen, bananen en avocado bomen en veel bloeiende planten.
Het toilet bekeken dat Hundertwasser heeft gemaakt in Kawakawa, daar heeft hij een aantal jaren gewoond.
Russell heeft een mooie kade en was de eerste blanke stad van het land in een baai van the Bay of Islands. Deze naam zegt al genoeg, overal baaitjes met stranden, soms zand en soms stenen, en haventjes met mooie bootjes. In de ochtend maakten we vaak een wandeling en dan gingen we 's middags naar het strand waar het prima toeven was. In Kerikeri hebben we het eerste stenen huis van het land gezien, gebouwd tussen 1832 en 1836. Kerikeri was 1 van de eerste missieposten in het land.
Tijdens het rijden met de auto merkten we wel hoe kwetsbaar we waren als fietser op de vaak smalle en bochtige wegen.
De laatste dag zijn we in Auckland gebleven om de fietsen in de dozen te pakken.
Het is er ongeveer 25 graden en het afgelopen weekend stond er in de krant dat het een hele mooie zomer was. Heerlijk was dat.
Donderdagmorgen werden we opgehaald met de shuttlebus om ons en alle spullen naar het vliegveld te brengen. Dan is het ruim 10 uur vliegen naar Singapore, daar een paar uur wachten en dan nog dertien uur naar Schiphol.
Maar gelukkig waren de kinderen daar om ons op te halen en dat maakt dat lange zitten goed. Thuis hebben we gezellig met z'n allen ontbeten..
Tijdens een wandeling zag ik een mevrouw met een T-shirt waarop deze tekst stond: Home, is there where the heart is. En dat blijkt maar al te waar.
Wat we achter lieten toen we vertrokken was prachtig, maar het is een heerlijk idee dat er een THUIS is.

• 03 Maart 2013 - 14:36

Henk:

Beste R+K,
    Het was even rustig maar het was goed om te lezen dat jullie de laatste dagen nog zo genoten hebben van de reis en nu weer behouden thuis zijn. Het was interessant jullie fietsreis te volgen. Bedankt voor de mooie reisverslagen en foto's. Gaven een goede indruk van Nieuw Zeeland. Het zal nu wel weer even wennen zijn in dit koude en sombere landje.
    Hartelijke groeten van Henk