Zondag in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Zondag in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Zondag in Christchurch

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

09 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

9 december, drukke dag in Christchurch

Om 9 uur worden we wakker, na de douche lekker ontbijten. Daarna een wasje, bekijken wat we allemaal nog moeten doen vandaag, dus een lijstje. Maar eerst met het reisverslag aan de gang, dit kost nog wel wat energie. Uiteindelijk lukt het om zowel de foto's als het verhaal bij elkaar te krijgen en zoals vaak is het simpeler dan we dachten. Nog even stoeien met het nieuwe fototoestel, want de foto met de aankomst van de fietsen is veel te blauw
We gaan naar een andere outdoor winkel en vinden bij Kathmandu een mooie 2 persoons tent die toch wel veel goedkoper is dan die we gisteren zagen. Ook hier staan de tenten niet opgezet, maar het lukt om er een redelijk beeld van te krijgen. Daarna naar de supermarkt om allerlei noodzakelijke etenswaren etc. in te slaan om morgen onze fietstocht te kunnen beginnen. Want: klaar is maar klaar.
Ondertussen genieten we overal van kerstliedjes, jingle bells en hark now, hear the angels sing zijn niet van de lucht. Een vreemde gedachte om kerstliedjes te horen, kerstbomen te zien en tegelijk allerlei mensen in korte broek te zien lopen. Iets wat voor ons ondenkbaar is, vooral die korte broek.
Het links fietsen gaat steeds beter, maar is een flinke oefening vooral op kruispunten is het lastig. Maar alles zal wel wennen en doordat we vandaag vrij veel hebben gefietst, konden we goed oefenen. Als alles is ingeslagen drinken we een biertje in een bar bij de kathedraal en gaan dan naar onze kamer.
We eten heerlijk in het hotel met een lekkere Nieuw Zeelandse rode wijn. De tassen staan bijna klaar om te vertrekken, want we gaan er morgen op tijd uit. Maar eerst nog even naar de NZ ANWB: de AA. Hier zijn op vertoon van de ANWB kaart allerlei kaarten en informatie te vinden, de winkels gingen bijna dicht toen we op de verkeerde plek waren om dit op te halen. Jammer, maar helaas morgen beter.
Nog even iets over onze vertrekdag. Toen we op Schiphol waren gaven de kids ons van een aantal van jullie, allerlei mooie wensen voor onze reis. Het zag er heel leuk uit, met allerlei lieve woorden, gedichtjes, een recept en foto's. Allemaal bedankt, we zullen het goed bewaren en als we er even helemaal doorheen zitten, nog eens bekijken.,

• 09 December 2012 - 14:34

Mary:

Ha Lieve Riet en Kees
    Fijn dat het reizen zo goed is gegaan. En heerlijk zo'n iPad waarop je kunt FaceTimen, hou je toch een heel close contact met het thuisfront.
    Vanmorgen naar de kerk geweest, heerlijk kerstpaketten helpen inpakken.
    Dus ook wij zijn al in de kerststemming, en christmascarols zingen deden we al. ;) maar nu met guur nat weer.
    De dominee heeft voorbede gedaan ook voor jullie, dat jullie een mooie reis maar zeker ook een behouden thuiskomst mogen hebben. En dat konden wij alleen maar beamen.
    Nou lekker links blijven fietsen, dat went snel hoor.
    Lieve groet Mary

• 09 December 2012 - 16:32

Els:

Hoi Riet, Kees,Klinkt allemaal heerlijk, in een paar dagen al zoveel indrukken, mooie dingen gezien. erg leuk om het zo mee te mogen beleven. Kus Els

• 09 December 2012 - 17:20

Iet:

Lieve Riet en Kees,
    Wat snel al dat jullie ons mee laten genieten!! Zeker van het lekkere warme weer! Nou jullie gepakt hebben kan het avontuur echt beginnen!! Nou genieten!! Ik kijk weer naar jullie uit!!

• 09 December 2012 - 17:23

Iet:

Beetje dom om je naam er niet onder te zetten, komt vast door de spanning van jullie berichtje!! Liefs Iet

• 09 December 2012 - 19:34

Rita Portman:

Hoi Kees en Riet, jullie grote avontuur is begonnen! Fijn dat de reis goed is gegaan. Ik begrijp dat het afscheid even moeilijk was, logisch toch! Maar wat een uitdaging.....leuk jullie te volgen, heel veel mooie momenten gewenst en ik hoop dat jullie het boekje niet inkijken omdat jullie er doorheen zitten (hoop dat dat niet gaat gebeuren) maar gewoon met veel plezier! Liefs van gertjan en rita

• 10 December 2012 - 15:10

Jetty Wijga:

Hallo Riet en Kees,
    Wat is dat toch mooi, dat wij nu kunnen mee genieten als jullie zo ver weg genieten.
    Vanavond ZWO vergadering hier in Nieuwegein. We houden je op de hoogte, Riet.
    Geniet van alle mooie dingen die jullie zien daar en vooral samen beleven.
    Vriendelijke groeten, Jetty

• 10 December 2012 - 21:37

An En Adrie:

Hoi Kees en Riet,
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan en dat jullie avontuur nu kan beginnen.
    Riet je verhaaltje is goed overgekomen, ga zo door en het gaat telkens beter worden.(weet wel zeker!!)
    Heel veel goeds vanuit een druilerig IJsselstein onder de brandende grootste kerstboom.
    Vriendelijke groet An en Adrie.