30 december, onze dochter is 33 jaar - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu 30 december, onze dochter is 33 jaar - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

30 december, onze dochter is 33 jaar

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

30 December 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zondag 30 december. Kingston naar Queenstown. 60 km

Hiep Hiep,Hoera voor Nienke, vandaag wordt ze 33 jaar. Wel raar dat ze hier 12 uur eerder jarig dan in Nederland. We zingen: lang zal ze leven voor haar als we wakker worden.
We drinken koffie voor vertrek bij het restaurant en fietsen bijna gelijk bij het meer Wakatipu, gelijk een prachtig uitzicht. Deze fietstocht is tot Queenstown langs het meer, na 10 km beginnen we aan de Devils staircase. Toen de trein hier nog reed moest die ook alle heuvels nemen, het zijn vaak korte klimmetjes. Hooguit 500 meter en 5-7%, heel goed te doen.
Als we wegfietsen schijnt de zon, maar het wordt steeds meer bewolkt. Bij Queenstown nemen we het fietspad langs het meer, wat lekker rustig is. We merken nu al dat het een drukte van belang is, want voor de brug stond hier een echte file van wel 2 km lang.
Als Nienke op Nederlandse tijd jarig is, willen we haar feliciteren, maar ze is met vriendinnen in de stad. We zingen Happy Birthday voor haar, geheel in stijl.
Dan begint het zoeken naar de campings, gelukkig hebben we een plattegrond van de stad. De eerste camping zegt helemaal vol te zitten en dat alles in de stad vol is. We doen maar boodschappen voor vanavond bij de winkel aan de overkant. Heerlijk, verse pasta met een verrukkelijke saus, blijkt later. Kees krijgt het idee om het maar bij de andere camping te proberen en zo waar, we zijn the lucky ones. Het is een waar jongeren oord, rondom is staan alleen maar jongens in allerlei tentjes. Maar Oud en Nieuw in Queenstown moet bijzonder zijn, dus we zijn blij en de drukte zal na 2 dagen wel weer minder zijn. Dit is weer eens wat anders dan alleen met ons tentje op een camping staan.
Als we in de keuken zitten te eten horen we van een Oostenrijks stel dat er rond 45.000 toeristen zijn met Oud en Nieuw.

• 30 December 2012 - 09:43

Ria En Fred:

Jullie van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Nienke,en neem er maar een lekker glaasje op.
    Jullie blijven dus met de jaarwisseling in Queestown,een goede jaarwisseling en groeten, Fred en Ria

• 30 December 2012 - 09:57

Jan En Gea:

Van harte met jullie 33 jarige dochter! Drink er maar een glas op daar is het bij jullie nu ongeveer tijd voor.
    Ik moet de laatste slokken van de afgelopen nacht nog even verwerken, we komen net uit bed en de 1 ste koffie staat onder mijn neus, ik smeer me straks een broodje en dan ga ik even naar Mamma.
    Goeie jaarwisseling, jullie gaan een extra lang jaar tegemoet!
    Groeten, ook van Jan, Gea

• 30 December 2012 - 10:03

Fam Jansen:

gaan we jullie morgen nog tegenkomen in die drukte in Queenstown. We hoopten nog een plekje te bemachtigen....

zien we jullie niet meer: gezellige jaarwisseling gewenst en een sportief en gezond 2013!

groetjes van de pannenkoeken familie....

• 30 December 2012 - 11:32

Rita Portman:

Hoi Kees en Riet,
    van harte gefeleiciteerd met Nienke. Zal wel raar zijn om nu zo ver van haar weg te zijn.
    Ben benieuwd hoe oud en nieuw daar gevierd wordt, maar dat horen we vast weer in een volgend verslag......

• 30 December 2012 - 17:10

An En Adie:

Hoi Kees en Riet,

Van Hare gefliiteerd met de verjaardag van Nienke, wel en beetje vreemd om de verjaardag al gevierd te hebben terwjl zij nog sliep. Nou wij hebben de oliebollen klaar voor morgen, en het weer is voor de tijd van het jaar veel te zacht (10graden). Heel leuk om al jullie verslagen te kunnen volgen aan de andere kant van die aardbol, en we wensen julle daar dan ook straks alvast een spetterende jaarwisseling en alle geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar....

Groetjes An & Adrie.

• 30 December 2012 - 23:10

Jannet En Elze :

Hoi Riet en Kees
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Nienke.
    En de beste wensen voor 2013, bij jullie is het al bijna zover!

Groeten Elze Jannet en Mathijs

• 31 December 2012 - 12:54

Cor En Carla:

Hoi Kees en Riet.
    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Nienke. Los van jullie voornemen voor het volgend jaar zijn jullie ongetwijfeld dan weer wel present op haar birthday.
    Keer op keer verrassen jullie ook ons met jullie onuitwisbare belevenissen daar aan de andere kant van onze aardkloot. Geweldig dit op deze manier te kunnen meebeleven!
    Wij wensenj ullie een heel bijzondere jaarwisseling, daar in Queenstown en voor 2013 gezondheid en veel sportiviteit, vooral in de eerste twee maanden.
    Een hartelijke groet,
    Cor en Carla.

• 31 December 2012 - 13:03

Riet Van Amerongen:

Happy New Year.
    Alle goed toegewenst voor 2013.
    Eerst nog een hele fijne vakantie en daarna veel zangplezier en op naar het concert
    Hartelijke groetjes.
    Riet v.A.

• 31 December 2012 - 15:56

Tjaard En Marian:

Van harte gefeliciteerd met Nienke's verjaardag.

Fantastisch om daar in Queenstown de Nieuwjaarswisseling mee te maken. We wensen jullie een heel goed nieuw en sportief jaar toe!

Wat maken jullie wat mee daar aan de andere kant van de wereld. Het is prachtig om mee te kunnen genieten van de fietstocht middels de mooie foto's en verhalen.

Lieve groeten Tjaard en Marian

• 31 December 2012 - 16:29

Els :

Dag Riet, Kees,
    Wat een belevenis om aan de andere kant van de wereld,oud en nieuwjaar mee te maken,heel veel goede wensen voor het komende jaar en op deze bijzondere reis.En wij genieten mee!
    Groet en kus Els

• 01 Januari 2013 - 12:25

J.van Bodegraven:

De hartelijke groeten uit het koude en natte nieuwegein. Veel van de foto's komen bekend voor,een mooi land.
    Nog de beste wensen voor 2013

Van Jan en Lida van Bodegraveb

• 01 Januari 2013 - 13:30

Kees En Mary:

Lieve Kees en Riet,

Gelukkig Nieuwjaar! Wat bijzonder dat jullie dat dat vieren met allemaal nieuwe ervaringen. Mary iedere keer dat er bericht binnen komt en Kees 1 x per week in het weekend: jullie verslagen worden van A tot Z gelezen. Wat een ervaring voor jullie! En wat bijzonder om samen met ons kerst te vieren in de Bron terwijl je zo ver weg bent.
    Voorspoedige reis en een nieuwjaarskus van Mary en Kees.

• 02 Januari 2013 - 21:19

Nick En Joke:

Hallo lieve mensen,

Onze allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Wij wensen jullie nog veel reisplezier.
    Wat maken jullie veel mee zeg!!!
    Leuk om alles te lezen!!
    Hier blijft alles te warm en te nat voor de tijd van het jaar..
    Het is niet anders, wij zullen het er mee moeten doen.

groeten van Nick en Joke