Moederdag - Reisverslag uit Martos, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Moederdag - Reisverslag uit Martos, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Moederdag

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

14 Mei 2017 | Spanje, Martos

14 mei Moederdag in Spanje
We staan wat later op, niet omdat het Moederdag of zondag is, maar omdat het pension niet eerder open is dan 9 uur. Dat wordt dus 9.20 uur, we zitten dan al even op hem te wachten. Hij heeft lekkere tostada's met tomaten en kaas en thee en koffie.
Onze fietsen hebben vannacht lekker naast de biljarttafel gestaan, veilig achter het metalen hek.
We fietsen even bij de benzinepomp langs voor een brood.
We zitten gelijk op de via verde, het is een prachtige weg en een hele mooie omgeving waar we vandaag doorfietsen. Na 8 km drinken we koffie uit de automaat bij de bakker, vanwege Moederdag is er zelfs een taartje bij.
De spoorweg bruggen zijn allemaal gebouwd rond 1890, de trein heeft hier gereden tot 1963.
Er zijn veel fietsers en wandelaars onderweg, lekker actief op zondag.
Dan is er 45 km niets te krijgen onderweg, gelukkig zijn we goed voorbereid.
We eten ons brood waar eens een lagune was, waar flamingo's woonden, helaas door de droogte geen water, dus ook geen flamingo's. Er is een zoutvlakte overgebleven.
Dan komen we weer in de bewoonde wereld, de eerste twee plaatsjes hebben een kasteel. In Zuheros ligt het ingeklemd tussen de rotsen, prachtig met het witte dorpje ernaast.
Dan komen we in Dona Mercia,drinken wat bij het oude stationnetje en zien dan het hotel waar we nu zijn. Een prachtige plek, mooie kamer, een heerlijk bad, alles lekker ruim. Een echt moederdag cadeau.
Vanavond gaan we in het dorp eten en morgen op tijd weg, zodat we redelijk op tijd in Cordoba zijn. 76 km moet morgen te doen zijn, eerst flink dalen en dan een vrij rechte weg.

• 14 Mei 2017 - 19:55

Kees Boer:

Volgens mij wordt het mooier en mooier; geniet niet met mate, maar mateloos!

• 14 Mei 2017 - 21:25

Henk:

Afgezien van het afzien bij al die hoogtemeters lijkt jullie fietsvakantie steeds luxer te worden. Slapen in hotels, dineren in restaurants, dit verstoort toch wel het beeld van het opzetten van de tent en het koken van de eenpansmaaltijd op de gasbrander. Als het zo doorgaat kan de tent etc. wel teruggestuurd naar huis. Scheelt ook nog eens veel gewicht bij het klimmen. Eigenlijk ben ik alleen maar jaloers als ik die mooie reisverslagen lees.
    Cordoba heeft overigens een schitterende oude moorse moskee, de Mezquita. Zeer de moeite waard om te bezoeken.
    Bon camino, Henk

• 14 Mei 2017 - 21:36

Mary:

Wat een bikkels zijn jullie toch, heerlijk om de verhalen te lezen.
    Nu zo te lezen een wat makkelijker stuk, zo'n dag als morgen lijkt me ook wel wat. Dat zou me ook wel lukken denk ik ;)
    Veel plezier met de afdaling morgen. Liefs Mary

• 15 Mei 2017 - 11:55

Ton & Vera:

Wat is het toch heerlijk om jullie reisverslag te lezen en knap dat je daar ook de tijd voor neemt