In Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu In Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

In Sevilla

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

19 Mei 2017 | Spanje, Sevilla

18 mei
Gisteravond lekker gegeten op een terrasje aan de rivier, de jeugdherberg staat in de wijk Triana vlakbij de rivier. We volgen het fietspad naar het oude centrum van de stad.
Goed geslapen in het 1 persoons bed en goed ontbeten hier. Er was zelfs tostada con tomata met bruin brood.
Daarna goed ingesmeerd factor 30 en op de fiets. Het is voor het eerst dat ik geen reactie op de zon krijg nu ik dit middel gebruik ( zoek op: smeer je in). Ik maak reclame omdat het zo goed werkt.
De fiets zetten we vlakbij de kathedraal, er staat een flinke rij te wachten. Een heel verschil met november toen ik hier met onze dochters was. Toen was er geen rij te zien.
De kathedraal met de Giralda toren, is de grootste van de wereld en is opgetrokken binnen de muren van een voormalige moskee. Het praalgraf van Columbus is hier te vinden en bij het hoogaltaar weet je niet wat je ziet. Het is gemaakt in de 15e- 16e eeuw.
Kees krijgt een prima 65+ korting, ik moet daar nog even op wachten.
Hierna vragen we waar de credential voor de zilverroute te halen is, gewoon bij hotel Simon voor €3,- en dan weer terug naar de kathedraal voor de eerste stempel.
Tijd voor de lunch bij Brunilda, in november hebben we hier de allerlekkerste croquetas con jamon gegeten en weer waren ze heerlijk. Hetzelfde personeel werkt er nog.
Uitgerust gaan we beginnen aan de rondleiding door de stierenvechters arena. Deze arena is 1 van de oudste ter wereld en elk weekend is er op zondag nog een gevecht, bijna altijd uitverkocht.
Toen een kleine siësta gedaan en daarna naar de winkel om allerlei heerlijkheden in te slaan om op te eten in het park vlakbij Plaza d'Espagna. Er waren veel witte duiven op die plek en er kwamen een aantal fotografen voorbij om meisjes in lange, witte jurkjes te fotograferen. Zouden zij hun eerste communie doen?
Het is een heerlijke avond, lekker uitgerust en gelezen op die plek.

Vrijdag 19 mei
Om acht uur op, ontbijten en daarna naar de fietstocht door de stad onder leiding van een Nederlandse gids. Ze studeert toerisme in Breda en ze doet dit 20 weken voor haar stage. Het fietsen gaat in een langzaam tempo, maar we komen toch op mooie plekjes in de stad, waar we nog niet geweest zijn. Zoals de wijk Santa Cruz en langs het hotel waar Willem Alexander, Maxima heeft ontmoet. De tabaksfabriek waar Bizet's opera Carmen zich afspeelt.
We fietsen drie uur en dan heb ik echt zin in koffie.
De middag zitten we lang op een bankje, doen een klein tukje op onze kamer en maken plannen voor morgen als we aan de zilverroute gaan beginnen.
Vanavond gaan we eten in een restaurantje in Santa Cruz.

• 20 Mei 2017 - 10:24

Kees Boer:

De aanloop zit er op. Zo te lezen (wat een plezier om jullie belevenissen zo te kunnen volgen) met een mooi slot en lekker eten.
    Veel succes met de Zilverroute!