Reis en aankomst in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Reis en aankomst in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst in NZ

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

09 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

8 december Christchurch

Het lijkt al lang geleden dat we thuis Sinterklaas vierden met de kinderen. Het was gezellig met gedichten en het spel. Er werd voornamelijk gevochten om het koekjesbakpakket, de DE beker en de 1/5 staatsloten. Na een nachtje slecht slapen, was het vroeg op en om 6.45 reden we weg met Nienke, Timo en Marloes, zij hadden bij ons gelogeerd. In de eerste sneeuw van het jaar naar Schiphol, daar de fietsen opgehaald en ingecheckt. We hadden zelfs nog wat meer spullen mee kunnen nemen qua gewicht, maar ja te laat, het ligt thuis. Nog even koffie met alle kids en toen uitzwaaien, waarbij er weel een traantje viel. Bijna 3 maanden is ook lang, maar we gaan.
We vliegen een uur later dan gepland met Singapore Airlines die ons prima verzorgen. Om 16 uur is het donker en slaaptijd, wat nog niet zo best wil lukken. De volgende dag komen we om 7 uur aan in Singapore, nadat we ruim 12 uur hebben gevlogen. Hier gaan we eerst even bekijken wat we gaan doen, zoals een city tour door de stad bespreken, kijken wat waar is en onze handbagage in het depot voor de komende uren. Het is een groot vliegveld. Dan een koffie en dan een stoel zoeken om in te zitten en waar de benen op kunnen om een poosje te tukken. Later vinden we echt lekkere stoelen, goed om te weten voor de terugweg.
De citytour is leuk, we moeten er wel voor door de douane. We gaan met de bus, Singapore heeft
5,3 miljoen inwoners die op een oppervlakte van 42 x 24 km. moeten wonen. Er is dan veel erg hoge hoogbouw. Het was een engelse kolonie tot in de jaren '60. In het centrum stopt de bus, daar kunnen we de Marina bay bekijken aan de overzijde van het water. Het is een indrukwekkend groot hotel met wel 4500 kamers, die verborgen zijn in drie hoge pijlers. Bovenop zijn de pijlers verbonden door middel van een soort schip wat er bovenop rust. Volgens Eline en Hans-Wouter moet het prachtig zijn, zij waren hier vorig jaar. We maken er foto' s en er is tijd om even rond te kijken. Daarna door Chinatown met allerlei tempels en markten weer terug naar het vliegveld. Het was een leuk tijdverdrag van deze lange dag wachten. Weer door de douane en weer een stempel rijker, is het weer wachten. We gaan lekker noodle soup eten en dan nog een slaapje voor we om 21 uur vertrekken naar Christchurch. Na de warme hap, die redelijk smaakt gaat snel het licht uit en met de koptelefoon en klassieke muziek op lukt dat best aardig. Het is licht als ik wakker wordt en mooi wolkerig blauw op 11,5 km. hoogte. Nog ruim 4 uur vliegen komt Nieuw-Zeeland in zicht, allereerst de Southern Alps, daarna het groene land. We landen tegen 12 uur, de fietsen zien we her vliegtuig uitkomen. Alles moet gerontgend worden en we moeten een verklaring inleveren dat we geen fruit, eten of Nederlandse modder of vuiligheid het land invoeren. Gelukkig hoeven we niets uit te pakken, ook de fiets niet. Een shuttle bus brengt ons naar het hotel, wat heerlijk is voor de eerste 2 dagen. We zijn nog redelijk fit, zetten de fietsen weer in elkaar en gaan daarna naar de stad, want er moet nog een tent komen.
Die komt er de volgende dag, want we gaan in de stad bij de kathedraal een hapje eten. Lopen via de botanische tuin die prachtig is. Om 10 uur nog even face timen met de kids en dan slapen..

• 09 December 2012 - 10:36

Henk Van Bentum:

Hallo Riet en Kees,
    Prettig om te lezen dat de reis zo goed is verlopen. Ook de fietsen zijn onbeschadigd gearriveerd begrijp ik en dat gaat nog wel eens mis. Ik wens jullie een hele prettige fietsreis met veel rugwind en goede nachtrusten in de nieuwe tent in het zomerse Nieuw Zeeland.
    Groeten, Henk

• 09 December 2012 - 10:45

Jenny:

Hoi Riet en Kees, wat leuk dat ik weer jullie reisverslagen ga ontvangen. Ben wel een heel klein beetje jaloers maar dat mag toch wel?? Een goed idee om daar een tent te kopen, laten jullie die ook weer achter in NZ? Hoe ziet jullie route er ongeveer uit? Eerst noorder eiland en dan naar het zuiden? Vrienden van mij hebben ook 3 maanden door NZ gefietst en hun ervaringen waren geweldig positief!! Dus.. geniet er van en hou ons op de hoogte. Ik bespreek nu alvast een plaatsje in jullie huis bij het vertonen van de foto's!! Fiets ze, Jenny

• 09 December 2012 - 16:02

Nick En Joke:

Hoi Riet en Kees,

Fijn dat de reis goed verlopen is !!
    Nu kan het genieten beginnen.

Liefs van ons

• 09 December 2012 - 16:02

Nick En Joke:

Hoi Riet en Kees,

Fijn dat de reis goed verlopen is !!
    Nu kan het genieten beginnen.

Liefs van ons

• 09 December 2012 - 18:03

Sonja De Vries:

Wat vind ik dit leuk zeg! Ik ben heel blij voor jullie, dat jullie deze reis, deze fietstocht door N. Zeeland kunnen aanvangen. Leuk ok jullie te mogen volgen. Ik wens jullie dan ook een geweldige. 3 maanden toe! Groet Sonja

• 10 December 2012 - 14:23

Harrie En Pieta:

Hoi Riet en Kees,
    Gelukkig gaat alles prima. We wensen jullie een zonnige tijd toe in Nieuw Zeeland
    met veel leuke ontdekkingen en ontmoetingen en alle voorwaarden van Irisch Blessing!!
    Hartelijke groeten, Harrie en Pieta