Eerste en tweede dag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Eerste en tweede dag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede dag

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

11 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

10 december, de eerste dag fietsen naar Raikaia gorge. 82 km.
Vandaag een aantal: Wist je dat :
-We vanmorgen met Eline, HW en Marloes hebben geface-timed. Het bij jullie 7.30 's avonds was en wij net aangekleed waren.
-We na het ontbijt, wat niet zo lekker smaakte vanwege de spanning, we naar de AA reden, daar aangekomen onze ANWB pas in de andere portemonnee zat
- Het uiteindelijk gelukt is en dat dit wel ong. 35 euro bespaarde. We nu een AA pas hebben die tot juni 2012 geldig is.
- Kees zijn kilometer teller kuren had, hij met engelengeduld ging proberen. Batterij eruit enz. Bij de fietsenwinkel dit klusje in een paar minuten geregeld was
- Riet in het vliegtuig het gevoel had dat haar schoenen zo klein waren, dacht dat ze te dikke sokken aan had. Het bleek dat de originele zool nog in de schoen zat en daarbovenop de steunzool zat. Logisch toch.
- we uiteindelijk om 10.30 wegfietsen. Het is nog druk in Christchurch is, maar het steeds rustiger wordt.
- Het een warme dag is, wel 27 graden pfffffff
- het fietsen goed gaat totdat mijn spaak brak en we toen nog 20 km vals plat moesten fietsen, ook pfffff
- We hebben gelukkig een voorraadje spaken
- onze billen moesten weer wennen aan het zadel, na 40 km kwam een beetje het gevoel van : zadelpijn en ander dames /herenleed. Boek van Lisa Sambeek
- we zondagavond een stukje kerkdienst geluisterd hebben uit Nieuwegein en jammergenoeg niet gehoord hebben dat er veel mensen meelven met ons en er voorbede voor een veilige thuiskomst is gedaan
- Dit een hartverwarmend gevoel geeft waarvoor we jullie bedanken
- Er meer schapen dan mensen zijn, maar ook zien we regelmatig gewoon zwart bonte koeien
- we na 82 km op een camping staan in de Rakaia gorge. Hier heerlijk warm water is maar geen elektriciteit. Verplicht om 22 uur op onze matjes liggen, wat heerlijk was
- de camping 17 NZd kost, wat bijna 12 euro is.
- de brug over de rivier. Gebouwd is in 1882
- de Maori ( oorspronkelijke bewoners van NZ) bij feestjes, de zwakkelingen, vastgebonden aan hun voeten door het water werden geslingerd tot borsthoogte-
- we de eerste regen al op onze nieuwe tent hadden en deze eigenlijk iets te klein is

11 december. Rakaia gorge naar Geraldine
Heerlijk geslapen en om 7 uur. Wassen en thee maken op de brander. De tent prima sliep
We helemaal vergeten zijn dat Nienke om 18 uur haar gelofte aflegde en ze zich nu officieel geregistreerd makelaar/ taxateur mag noemen. Heel jammer dat dit we dit feest niet mee konden maken, maar we kunnen niet alles. Maar Nienke je krijgt hiervoor alsnog een super/ super smok voor van ons. Ze belt ons om 11 uur op 11/12, bij jullie is het dan nog 10/12. Knappe dochter hebben we, supertrots na al die maanden studeren.
We koffie dronken in Staveley, in eenrestaurant met allerlei lekkers en tegelijk een winkel. Hier de lokale dames elke dinsdagmorgen een koffieochtend houden
We het eerste stuk flink moeten klimmen, zelfs een stukje 12 % pfffff, maar dit is na 3 km klaar. De rest van de dag is het heel goed te doen, gemiddeld 20- 25 km per uur halen we. Wind mee en een beetje zonnig en heerlijke temperatuur.
We ons brood eten op strobalen met op de achtergrond ........ Schapen
We de brede rivier Rangiata overstaken na 67 km, al het rivierwater is blauw gekleurd, allemaal smeltwater. De rivieren zijn breed in het vroege voorjaar , door al het smeltwater de rivier van oever tot oever loopt.
We zien regelmatig beregeningsinstallaties, een totale lengte geteld van 600 meter.
We na 84 km in Geraldine staan, waar we deze berichten kunnen versturen. De accomodatie van deze camping voortreffelijk is.
Straks gaan we tortelini maken in de prima geouttileerde keuken en ik schrijf dit lekker in de zon.

• 11 December 2012 - 14:15

Didi En Leo:

Hoi Kees en Riet,

Wat een leuke verhalen om te lezen. Hebben julli moeite met het tijdsverschil of valt dat wel mee. We zijn wel een beetje jaloers op jullie hoor. Alleen die temperatuur al. Hier 3 graden. Bbrr