Surat bay naar Curio bay - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Surat bay naar Curio bay - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Surat bay naar Curio bay

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

22 December 2012 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Woensdag 19 december. Surat bay naar Curio bay. 77 km in 5.50 uur.

Weer om half 9 op de fiets richting Owaka, waar we boodschappen doen en koffie drinken. Dan volgt het begin van een pittige dag tegenwind, bijna de hele dag moet het jackje aan. De eerste uren miezert het een beetje, maar tegen de middag schijnt de zon.
We fietsen meest langs de zee, die prachtig blauw is. Als we op een bepaald moment weer op willen stappen waait het zo hard, dat mijn helm afwaait door de tegenwind. een klus om hem weer op mijn hoofd te doen, nu beter met de klemmetjes onder mijn oren.
Nadat we hebben geluncht, fietsen we weer tegen de wind in, naar Cathedral caves. Dit is een grottencomplex aan het strand, wat alleen bij eb te bereiken is. De fietsen parkeren we bij de weg ernaar toe, waarna het nog 2 km lopen is, dan maar liften. We krijgen de eerste lift die we vragen, hoeven we niet te lopen. Het zijn Nieuw Zeelanders, Greg en Jackie Bird uit Nelson. Ze zijn een week op vakantie bij Kaka point. Jackie 's ouders zijn in 1953 geëmigreerd vanuit Didam, ze spreekt nauwelijks Nederlands.
Het liften is geen probleem en we babbelen lekker, dan samen door het regenwoud naar de Caves. Het is een stukje lopen over het strand, de eerste cave is al behoorlijk vol water, maar in de tweede kunnen we een heel stuk lopen. Het heeft echt de vorm van de ingang van een kathedraal. Terug wandelend vertelt Greg over het regenwoud, er zijn varentrees. Bomen, die groeien vanuit de varens op de grond.
Als we weer bij onze fietsen zijn, krijgen we hun kaartje om te bellen als we in Nelson zijn. Wie weet.
Nu nog 35 km fietsen, het eerste stuk weer tegen de wind in. Bij een boerderij moet ik stoppen, want ik heb pap in mijn benen. Een muesli reep helpt met een appel. Nog twee keer een klim en dan opeens krijgen we een super afdaling. Heerlijk en dat schiet op. We gaan eten bij de Niagara falls, waar het heerlijk eten is na zo'n dag. De falls hebben we maar niet bekeken, een of andere grapjas heeft ze zo genoemd.
Nog 15 km tot we bij de camping zijn, de wind is gaan liggen en het is af en toe nog klimmen. Om 21 uur zijn we op de camping, hebben een plek met uitzicht op zee. Prachtig is het hier!!
Tent opzetten en douchen en dan slapen. We besluiten om hier een dag te blijven staan. We hebben op deze camping geen bereik voor de telefoon en er is ook geen wi-fi verbinding. De camping is heel leuk, klein en knus, maar wel overal plekken voor campers. De keuken heeft 2 kookplaten en een afwasbak, heel klein en daar kunnen toch een mensen in bezig zijn. Er is een winkel van sinkel met van alles te koop.
Lekker slapen en dan maar eens zien wat we hier een hele dag gaan doen.

• 22 December 2012 - 15:20

Truus En Han:

Beste Riet en Kees,

We genieten van jullie reisverslagen en de bijbehorende foto's.
    Moet een unieke ervaring zijn om dat zo mee te kunnen maken, maar ook hard werken met de hellingen omhoog!
    Wij leven toe naar Kerst. Je kunt met recht zeggen: in de donkere dagen voor Kerst, geen streepje zon en druilerig weer. Toch heeft dat wat.
    Jullie hebben zomer, gekke gedachte.
    Vanuit het donkere Nederland wensen wij jullie een heel goede Kerst, hoe jullie het ook kunnen vieren.

Groetjes,
    Truus en Han

• 22 December 2012 - 16:53

Jenny Zoontjes:

Hallo Riet en Kees
    Ik wens jullie vanuit een donker en nat Nederland hele zonnige en warme Kerstdagen toe. Geniet van al het mooie daar. Dan genieten wij hier weer van jullie prachtige verhalen. Wat een mooi land als ik die foto's bekijk
    Lieve groetjes
    Jenny Z

• 22 December 2012 - 20:55

Els :

Hoi Riet en Kees,
    Ik geniet van jullie verhalen, wat geweldig om daar toch elke dag weer tijd voor te maken!
    Hele gezellige feestdagen, heb je een heel klein boompje bij je voor op de fiets, hahahaha
    Kuss,Els

• 23 December 2012 - 22:54

Ria En Fred:

Hallo Riet en Kees,
    wat genieten wij van jullie reisverslag en foto's,en de tijd die jullie hier instoppen,maar is ook voor jullie zelf,om straks weer na te lezen.Vanuit een grijs en mistig Cothen,fijne fiets kerstdagen,en geniet van de alle onver lichte kerst bomen die jullie zien(bossen) enDe eerste en tweede kerstdagen 9gr.en regen,wij hopen dat jullie het beter treffen,lieve groet,Ria en Fred