1 en 2 januari 2013. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu 1 en 2 januari 2013. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

1 en 2 januari 2013.

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

02 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

2013: 1 januari Queenstown naar Cromwell.

Het nieuwe jaar begint regenachtig, de hele nacht door. Ondanks dat, staan we op en beginnen we te organiseren hoe we de boel zo droog mogelijk op de fiets krijgen. Vooral met regen zijn die keukens een zegen. Je zit er droog en warm en je hebt een stoel.
Om tien uur zitten we op de fiets, het hele regenspul aan en nu ook het reflecterend vest, want het is grijs alom en druk met auto's. We stoppen in Arrowtown voor koffie met bosbessen cheesecake, net mon chou taart. Lekker
Arrowtown is Arrowtown geworden door het goud zoeken, er kwamen in 1862 duizenden uit de hele wereld naar deze rivier. Op het hoogtepunt woonden hier 7000 mensen, het stadje heeft zijn charme bewaard en er zijn nog veel opgeknapte oude gebouwen en huisjes, heel sfeervol. We bezoeken het museum, wat weergeeft hoe er geleefd werd in de tijd van het goud zoeken. Er was een school en dokters en vroedvrouwen, een smederij en ga zo maar door. De moeite waard en goed opgezet. Een aanrader.
Omdat het nog steeds regent gaan we hier lunchen, want hier zitten we droog.
Dan maar verder en net als we bij de Kawarau kloof zijn, waar het bungyjumpen is uitgevonden, is het droog. Doodeng dat er zoveel mensen naar beneden durven te springen aan een touw en dat voor 1 minuut lol en gelijk 180 NZ dollar armer.
Er loopt een gravel fietspad door de kloof die we 1 minuut proberen, daarbij moet ik al
twee keer afstappen omdat het TE veel op en neer Gaat. Dit moet op een mountainbike! En zonder zware tassen. Aan de rivier is te zien dat er veel regen is gevallen, een en al modder in die kolkende massa. Aan de westkust zou vandaag 125 mm regen vallen.
Gemakkelijk komen we de kloof uit en dan door het fruitgebied en de wijngaarden op naar Cromwell. Vooral die wijngaarden die in de vallei liggen en de sneeuw nog op de bergtoppen, het is een prachtig gezicht. Heerlijke kersen zijn er te koop bij een fruitstalletje.
We gaan weer kamperen op dezelfde camping als op 14 december, in Cromwell. Wij waren toen de enige met een tent, nu staat het er vol. Het hoogseizoen is duidelijk begonnen.
We eten laat en gaan vroeg slapen, om tien uur liggen we onder de veren. Heerlijk!!!
Vandaag 75 km. Gefietst In 4.15 uur.

2 januari. Cromwell naar Wanaka

Vandaag een korte route, het is weer nat als we vertrekken en dat blijft het de hele route. De eerste 10 km is er een wielercours op de weg, dat maakt het fietsen veiliger.
We stoppen bij een restaurant waar de 2 graden wijn wordt gemaakt. Om 12 uur wordt er al geproefd. De koffie met een stukje Chrismascake smaakt lekker.
Om half drie zijn we op de camping, het is al een poosje droog. Maar dat duurt niet lang. Vandaag is het wasdag en gelukkig zijn er drogers en weer een grote keuken.
Vanaf morgen schijnt het beter te worden.
Vandaag 56 km gefietst.

• 02 Januari 2013 - 08:56

Bé En Lucy:

Goedemorgen het is hier nu 2 jan , vanaf hier willen we jullie een prachtig en gezond nieuwjaar toewensen en nog hele mooie en fijne weken op de fiets.
    Heel mooi om jullie te volgen in woord en beeld.
    hartelijke groet Bé en Lucy

• 02 Januari 2013 - 10:41

Didi:

Hoi Riet en Kees,

Allereerst de beste wensen voor 2013. Gezondhied,Hoop en vrede. Wat zijn jullie "rijk" met zoveel dingen die jullie aan het beleven zijn. Kijk uit naar juliie volgend verslag.

• 02 Januari 2013 - 14:10

Marco, Arlijne, Aerlynn & Fenne:

Hallo globetrotters

• 02 Januari 2013 - 16:24

Jolanda Van Rooijen:

Hoi Riet en Kees,

Allereerst een gezond 2013 toegewenst vanuit een fris Nieuwegein. Wat is het elke keer leuk jullie ervaringen te lezen en de foto,s te zien. Zo krijg je een indruk van NZ. En wat een lekkere taartjes eten jullie maar jullie fietsen het er ook weer af .
    Een lieve groet en op na de volgende verhalen.

Jolanda

• 02 Januari 2013 - 22:26

Iet:

Riet en Kees, de allerbeste wensen voor dit Nieuwe Jaar!! Jammer dat het weer een beetje tegen zit, maar fijn dat het beter gaat worden. Ik vind jullie heeeeeeel sportief!!! Een heel fijne reis, en wat een genot die prachtige natuur! lieve groet Iet

• 03 Januari 2013 - 18:04

Harry Van Der Borgh:

Beste mensen.
    Als jullie richting noorden gaan over highway 6 is bij Harihari de brug weggespoeld ca 40mtr.
    Het zou jammer zijn als jullie terug moeten.
    Pas goed op want fietsen in N-Z is link zeker op noord eiland.
    Ben zelf geen bange jongen.
    Verder veel plezier.
    gr Harry.

• 03 Januari 2013 - 23:28

Douwien:

Hallo Riet en Kees,
    Allereerst ook de beste wensen voor 2013. Ik lees ook met veel plezier jullie reisverslagen.
    Heb een vraagje over die mooie waterdichte sokken. Hoe zit het met de zweetafvoer? Is het semipermeabel?
    Lijkt me in ieder geval een prettige oplossing. Zelf heb ik ook goede ervaring met overschoenen. Dan blijft alles droog.
    Groet, Douwen

• 06 Januari 2013 - 11:58

Guus :

Beste Kees en Riet, gefeliciteerd met het nieuwe jaar!
    Indrukwekkende foto's en verslagen. Wat een prachtige tocht maken jullie. Leuk om alles vanaf een afstand te zien en te lezen.
    Groet, Guus