Een en al vulkanische activiteit - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Een en al vulkanische activiteit - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Een en al vulkanische activiteit

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

31 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

31 januari. Turangi- Taupo- Rotorua

Als we op staan hebben we allebei spierpijn van de wandeling, de benen komen wat moeizamer op gang. Vooral bij op- en afstappen.
Gisteren zijn we naar Taupo gefietst, dat was ongeveer 50 km, een makkie dus. Het was een warme dag, de zon scheen toen we om 7 uur opstonden en het werd 30 gr. We waren om half twee in Taupo, maar fietsten eerst de verkeerde kant op en dat was heuvel op. Verspilde moeite, maar toen we goed keken vonden we de camping snel. Na dit gebeuren zijn we lekker naar lake Taupo gefietst om te gaan zwemmen, heerlijk koel water. We zagen vanaf het strandje de rokende vulkaan en de hoogtes waar we de dag ervoor hadden gelopen. Het was heerlijk om daar te lezen en te kijken. We hadden ons die dag niet ingesmeerd met factor 30, in Nederland hoeft dat niet meer als je goed gekleurd bent. Maar hier waren de bovenbenen en armen rood, dus toch maar weer smeren.
Vanaf nu hebben we ons voorgenomen om het wat rustiger te doen. Op het Zuidereiland hebben we in zeven weken 2657 km gefietst en we merken dat we wat meer rust moeten nemen. Het zijn zoveel indrukken die we naar binnen hebben gewerkt. Vaak zijn we om vier of vijf uur op een camping, tent op zetten, iets drinken, douchen, drankje met chips of nootjes en daarna koken, het eten opeten , opruimen en dan is het bedtijd. De boodschappen hebben we dan al vaak gedaan.
De natuur is anders hier en de vogel geluiden. In Turangi hebben we alleen maar mussen gehoord. Gelukkig zijn in Taupo iets andere vogelgeluiden. Vandaag 65 km gefietst.

Op 31 januari zijn we om zes uur opgestaan om op tijd te kunnen vertrekken, het zou weer een warme dag worden. Als we opstaan is het bewolkt en dat blijft het tot elf uur. Dan hebben we er al ruim 40 km opzitten, de zon komt dan langzaam door.
Het gebied tussen Taupo en Rotorua is vulkanische activiteit. Tijdens het fietsen zien we regelmatig zomaar stoom tussen de struiken vandaan komen. Een paar keer zien we borden met een uitnodiging om te komen kijken en vooral om te ervaren wat al het heerlijke warme water met een mens doet. Maar al die activiteiten zijn vaak enkele km van de weg af.
We zijn om drie uur op de camping en hebben dan 85 km gefietst, na het gebruikelijke ritueel gaan we lekker zwemmen, daarna in de hotpool. Heerlijk ontspannend, het water ruikt een beetje naar modder. Hier in Rotorua moet het naar zwavel ruiken, maar af en toe komt er een luchtje voorbij, het valt erg mee.
Sinds we hier in het midden van het Noordereiland zijn, zien we meer Maori mensen, hun uitdrukking en lichaamsbouw is anders, breder. Evenals de huidskleur, die bruiner is, ook zijn er meer tatoeages te zien. Ook in hun gezicht.
Ook is het drukker, er zijn meer grotere plaatsen, er wonen drie keer zoveel mensen als bij de beneden buren.
We blijven morgen op deze camping staan, want er is hier veel te zien. dus morgen meer over Rotorua.

Neef Geert, bedankt voor je reactie. Maar een Telegraaf hebben we hier nog niet gezien. Alleen in Taupo konden we de QR code scannen, dan zou de krant op TV verschijnen. Hebben we niet geprobeerd. Als er nieuws is dan stuurt 1 van onze kinderen een sms en dan kunnen we daarop reageren. Zoals met het koningsgebeuren op NU.nl. Dan zijn we zo weer bij.