12 mei Cazorla tot Bedmar - Reisverslag uit Bedmar, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu 12 mei Cazorla tot Bedmar - Reisverslag uit Bedmar, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

12 mei Cazorla tot Bedmar

Door: Riet 12 mei van Cazorla naar Bedmar

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

12 Mei 2017 | Spanje, Bedmar

12 mei van Cazorla naar Bedmar
Gisteren aan het eind van de middag kregen we een flinke bui, zowel Anne als ik hadden nog een wasje gedaan. Die werd dus niet meer droog vandaag.
Eigenlijk had ik nog even naar de supermarkt willen fietsen voor fruit en avondeten, maar vanwege de bui wat gekocht op de camping.
Dit gekookt onder het afdakje, inmiddels was er nog een bijna 60 jarige fietser uit Meppel gearriveerd. Hij had al wat gekokkereld, het paste allemaal precies met een beetje inschikken. Ook Martijn kwam zijn potje nog koken.
We dronken lekkere wijn samen en ondertussen ging het over de fietsvakanties. De Meppelaar was al naar de Noordkaap en naar Istanbul gefietst.
Het was opnieuw een koude avond, er werd dus weer een krat hout gehaald, het vuur aan met een paar dennenappels en een brander en fikkie stoken maar. Het was een gezellige avond. Jurre(de Amsterdammer) ging naar het dorp voor de voetbalwedstrijd Ajax-Lyon en gelukkig is Ajax door!!
We gingen na twaalven naar bed en het was inmiddels droog.
Rond 9 uur eruit, de tent moet droog mee omdat er weer een paar dagen geen camping is. Dus rustig aan, de zon is er af en toe een beetje en wij rijden rond 11 uur als eerste weg.
Het is opnieuw een heerlijke fiets temperatuur, af en toe een beetje zon, de windstoppers blijven lang aan. Het is weer een dag van klimmen en dalen langs prachtige natuur, de bloeiende olijfbomen zijn er vandaag overal. De bloemen zijn klein en wit. Uit deze streek komt de Spaanse olijfolie.
De camping eigenaren hebben zelf een olijfgaard, veel gaat naar de coöperatie, een deel houden ze voor de eigen verkoop. De olijven worden tegenwoordig met een soort van grote handen, die de olijven van de boom harken, geoogst.
Na 20 km drinken we koffie bij een benzine station, hierna kan de route op de GPS beginnen. Het is even zoeken, maar bij een weggetje naar rechts verschijnt de paarse streep die we moeten hebben. Gelukkig.
We fietsen door de Siërra Magina, het is echt schitterend.
Vlak voor Jodar zien we opeens Martijn omhoog komen, hij gaat richting Granada, maar volgt nog dezelfde route tot Jodar. We kletsen nog even, de lucht ziet al een poos erg grijs en daarom gaan we door, toch ontkomen we niet aan een bui.
Voor Jodar begint het te regenen en dat blijft het doen tot we in Jodar een broodje en koffie gaan doen. Onderweg in de regen moesten we stoppen voor een kudde geiteno met herder en hond.
Het is droog als we aan het laatste beginnen, een stuk vals plat en dan met een afdaling naar Bedmar.
We slapen in hostal El Paraiso de Magina, het verwijst naar de Siërra waar we door fietsen. De fietsen mogen onderaan de trap en we hebben hier weer een heerlijke plek.

• 13 Mei 2017 - 17:06

Kees Boer:

Wat een genot dat je weer een GPS spoor hebt. Meer tijd voor die prachtige omgeving en veel relaxter fietsen.
    Blijf genieten!