3 februari naar Papamoa - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu 3 februari naar Papamoa - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

3 februari naar Papamoa

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Papamoa Beach

3 februari Blue lake, via Rotorua naar Papamoa

Na het eten hebben we de koffie en thee meegenomen naar het meer en daar lekker opgedronken.
Gisteren bij het versturen van het verhaal, lukte het niet om de foto's mee te sturen en het was verstuurd zonder dat we erg in hadden. We hebben het geprobeerd in de keuken en opeens was het donker, echt pikdonker. Op deze camping was geen straat verlichting, we zijn bij de tent gekomen door te voelen. Lopen we op gras of op de straat en zo zijn we er gekomen. Ondertussen genoten we van een prachtige sterrenhemel en bij ons tentje aangekomen zijn we nog een poosje blijven kijken.
Wat een rust op deze plek vergeleken met de stad. Toch zijn we er niet gebleven omdat er geen winkel is, alles is ingesteld op auto's en op de fiets neem je niet veel mee.
De terugweg naar Rotorua ging bijna vanzelf, een klein klimmetje tussendoor.
Eerst een stuk gefietst waar we het meer nog konden zien.
We hebben gisteren 85 km gefietst langs een drukke weg, maar er was een vrij brede fietsstrook naast. De weg daalde langzaam naar de kust en daar hebben we de kustweg genomen, waar weer prachtige huizen stonden met een verdieping met uitzicht op zee.
We hebben nu een camping aan zee, er is een smal duintje tussen de tent en het strand. Een heerlijk plekje.
Ongelooflijk dat we op 3 februari in zee gingen met heerlijke golven en de temperatuur van het zeewater is heerlijk. Het was vandaag 25 graden en hier blijven we zeker een dag.
4 februari
's Nachts regent het af en toe, maar na het ontbijt is er weer blauwe lucht te zien. Wat we vandaag gaan doen? De zon schijnt bijna niet.
We fietsen naar de haven van Taurangi langs de boulevard. Er staan me daar toch een huizen en resorts. Je wilt het niet weten en op sommige plekken om de 2-3 huizen iets te koop. Als we terug zijn, drinken we thee en gaan lezen. Het bleef een grijze dag, niet koud maar wel een stevige wind. We zitten met onze mooie stoeltjes in de opening van de tent uit de wind te genieten van een bekertje wijn, een toastje en nootjes. Ook heerlijk een dagje op deze manier.
Aan het eind van de middag is er tumult, want er ligt een grote vis op het strand. Het blijkt een dode potvis te zijn. Doordat het beest al langer dood is, is de kleur witter.

Ben en Marjan op het Zuidereiland regent het nu zagen we in de krant. Het maakt het fietsen zo lastig. Wij hebben gelogeerd in de jeugdherberg van Wellington, een aanrader omdat het in het centrum is. veel op loopafstand. lDit hebben we bij de I- site geboekt op de boot van Zuid naar Noord. Succes en nog heel veel fietsplezier.
Houden jullie een blog bij? Want dan kunnen we jullie verhalen lezen. Groet Riet en Kees

Henk, we wisten dat we VIP moesten worden om meer foto's te versturen, maar het lukte niet en het gaat niet zo gemakkelijk als je beschrijft. Hoe is het met jou voorbereidingen voor de fietstocht dwars door Amerika?

Wist je dat?
- Kees elke dag de stand van de batterijen bij houdt, zoals I-pad, telefoons en fototoestel. Dit een serieuze zaak is.
- We in de steden regelmatig mensen op bloten voeten zien lopen.
- Nieuw Zeelanders verbaasd zijn dat we door hun land fietsen en dat met al die heuvels.
- We kiwi's eten uit Italië of de USA, een beetje raar in kiwiland.
- Er in deze regio veel kiwi boomgaarden zijn.
- Taurangi een havenstad is, er veel hout van dennenbomen verscheept wordt naar China, daar wordt het goedkopen verwerkt. De laatste dagen zijn er heel veel auto's met hout langs ons zijn gedenderd.
- De kiwi's komen bij ons via de haven van Taurangi.
- Er in 150 jaar 95 % procent van het wetland is verdwenen en 75 % van de regenwouden. Dat er niet meer gekapt mag worden, voor dennenbomen rooien geldt een herplant van jonge boompjes.

• 05 Februari 2013 - 19:20

Henk:

Hallo R+K,

Een tip om nieuwe foto's te plaatsen is om eerst een paar oude foto's van de eerste dagen af te halen waardoor je onder de 150 zakt en er dan een paar nieuwe bij te plaatsen. Iemand in Nederland kan ook een VIP pakket voor je kopen+betalen maar dan moet hij/zij wel het password van je weblog hebben.
    A.s. weekend is de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI en daar ga ik kijken of GPS iets voor me is voor mijn Transamerica fietstocht. Fietsen jullie met GPS?
    Wij zijn wel jaloers op jullie met het mooie zomerweer. Hier is het maar guur met zelfs onweer vannacht en veel wind en hagelbuien.
    Leuk die rubriek met weet je dat. Nou ik merk wel dat ik niet veel weet.
    Groeten, Henk