Sevilla naarCastilblanca - Reisverslag uit Aroche, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu Sevilla naarCastilblanca - Reisverslag uit Aroche, Spanje van riet en kees in nieuw zeeland Schuitman - WaarBenJij.nu

Sevilla naarCastilblanca

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg riet en kees in nieuw zeeland

20 Mei 2017 | Spanje, Aroche

20 mei. Weer op de fiets.

Gisteravond eerst nog een poosje op het terras gezeten met prachtig uitzicht op de Giralda toren en de stad. Dit terras zit op de bovenste verdieping van een hotel.
Daarna een eetplekje gezocht, maar jammer genoeg hebben we hier niet zo lekker gegeten. We moesten heel lang wachten voor er gevraagd werd of we iets wilden drinken, daarna voor het gebracht werd en toen nog weer voor er gevraagd werd wat we wilden eten. Gelukkig waren we op tijd in de jeugdherberg, want die sluit om 24 uur.
Vanmorgen een beetje verslapen, na het ontbijt de stad uit. Het werd een warme dag met veel wind. We wilden gaan koffie drinken toen er aan de overkant een Nederlands echtpaar fietste, beide flink in de 70. Een poosje mee gepraat, ze fietsen van Madrid naar Faro. Toen we koffie gingen drinken kwam er nog een Nederlands stel aan, dat ook vandaag begon aan de zilverroute.
De route ván vandaag was niet bijzonder, vaak een drukke weg en een lang stuk met vals plat. Na 48 km besluiten we om te stoppen, het is te warm. Hebben een heerlijk plekje in een hotel met airco.
In dit dorp waren vandaag de communie feesten, in de bars is het een drukte van belang. Buiten staan springkussens en er is een sopmachine, die grote wolken sop spuit zodat je je er in kunt rollen. Veel plezier voor kinderen en moeders, de vaders staan aan de kant toe te kijken. Door deze festiviteiten is er geen restaurant open, de mevrouw achter de bar wil ons wel naar het volgende dorp brengen. Maar er is wel een pizza te krijgen, dus gemotoriseerd vervoer is niet nodig.
Kees heeft na de lunch strava aangezet: 20,7 km gefietst in 1.47 uur en 376 hoogtemeters.